Eğitim Fakültesi Mezunlarla İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında, 2024–2025 akademik yılı içerisinde gerçekleştirilen faaliyetlerin değerlendirilmesi ve 2025–2026 dönemi için stratejik adımların belirlenmesi amacıyla Mezun Komisyonu, belirlenen gündem doğrultusunda çevrimiçi olarak bir araya geldi.
Toplantının ilk bölümünde, 2024–2025 akademik yılı süresince gerçekleştirilen mezun ilişkileri faaliyetleri ele alındı. Gerçekleştirilen etkinliklerin genel etkisi ve katılımcı geri bildirimleri ışığında değerlendirmelerde bulunuldu.
İkinci gündem maddesinde, uygulama sürecinde karşılaşılan zorluklar gündeme getirildi. Mezunlarla sürdürülebilir iletişim kurulmasında yaşanan sorunlar masaya yatırılarak, dijital altyapının güçlendirilmesi ve iletişim araçlarının çeşitlendirilmesi yönünde çözüm önerileri geliştirildi.
Toplantının üçüncü bölümünde, 2025–2026 akademik yılı için planlanabilecek yeni stratejik adımlar görüşüldü. Özellikle lisans 4. sınıf öğrencileri ile mezunların bir araya getirileceği mesleki gelişim odaklı kariyer buluşmaları, vaka analizi günleri, ve mezun-öğrenci mentörlük programları öneri olarak sunuldu. Bu öneriler doğrultusunda, deneyimli mezunların yeni mezunlara ve mezun adayı öğrencilere rehberlik edebileceği yapıların oluşturulmasının, öğrencilerin kariyer planlamasına ve mesleki gelişimine önemli katkı sağlayacağı vurgulandı.
Ayrıca, mezun anketlerinin kapsamının genişletilmesi, çevrimiçi etkileşimlerin artırılması ve fakülte ile mezunlar arasında güçlü bir bağ kurulmasına yönelik dijital platformların aktif kullanımı da öneriler arasında yer aldı.
Komisyon üyeleri, toplantının dördüncü gündem maddesi kapsamında bireysel görüş ve katkılarını sunarak önerilerin geliştirilmesine katkı sağladı. Tüm önerilerin, ilerleyen dönemde eylem planına dönüştürülmesi yönünde mutabık kalındı.
Toplantının sonunda, alınan kararların ve sunulan önerilerin takibini sağlamak üzere izleme süreçlerinin yapılandırılması üzerinde durularak toplantı sona erdi.
Diğer Haberler







